Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Aranżacja biura - o jakich meblach musisz pamiętać?
Aranżacja biura - o jakich meblach musisz pamiętać?

Funkcjonalność biura można poprawić, stosując w nim odpowiednie meble biurowe. Warto zwrócić uwagę zarówno na przestrzeń w samych biurach, jak i recepcje czy punkty obsługi klienta. W poradniku podpowiemy, jakich mebli nie może zabraknąć w biurze i na co zwrócić uwagę przy wyborze właściwych.

Biurko - najważniejszy mebel biurowy

Urządzenie biura nie jest łatwą sztuką. Musisz wziąć pod uwagę jego rozmiar, konieczność stworzenia ergonomicznych i wygodnych stanowisk, a w miarę możliwości zapewnić dostęp naturalnego światła. Po wstępnym rozplanowaniu i określeniu stylistyki pomieszczenia, pora na dobór najważniejszych mebli gabinetowych i biurowych.

Mowa oczywiście o biurkach, ponieważ to przy nich pracownicy będą spędzać większość dnia. Rozmiar powinien być dopasowany do wielkości pomieszczenia, jednak większe biurko zawsze jest wygodniejsze. Przestrzeń robocza zależy od charakteru wykonywanych prac. Nieco mniej miejsca potrzebują osoby pracujące tylko na komputerze. Znacznie większą przestrzeń musisz zapewnić księgowej, ponieważ poza komputerem na biurku musi pomieścić jeszcze dokumenty w formie papierowej.

W biurach zamkniętych na interesantów pozornie mniejsze znaczenie ma wygląd mebli. Często jednak w prywatnych gabinetach przyjmowani są ważni klienci, dlatego zadbaj o stylistykę. Warto dopasować kolorystykę i styl biurka do pozostałych szaf biurowych. Najpopularniejszy deseń to imitacja naturalnego drewna, jednak możesz wybrać jeden z wielu kolorów. Możesz w ten sposób stworzyć ciekawe zestawienie kolorów pomieszczenia z meblami stanowiącymi jego wyposażenie.

Recepcje i miejsca przyjmowania interesantów

Obiekty biurowe to nie tylko miejsca pracy pracowników. W większości obiektów muszą znaleźć się również miejsca do przyjmowania interesantów lub recepcje. Tu nie wystarczą wygodne biurka, nawet najbardziej eleganckie, i konieczne będą lady recepcyjne. Funkcją takich mebli jest wyraźne odgrodzenie przestrzeni publicznej od miejsca pracy obsługi. Jednocześnie muszą pozwolić na swobodną komunikację i kontakt wzrokowy.

Lady w recepcjach to rodzaj umeblowania, który stanowi część reprezentacyjną obiektu. To na nie w pierwszej kolejności będą zwracali uwagę interesanci i współpracownicy. Muszą być odpowiednio estetyczne, dlatego warto poświęcić nieco więcej uwagi na wybór kolorystyki i sposobu wykończenia. Ponadto lady mają stworzyć komfortowe miejsce pracy dla personelu, umożliwić przechowywanie dokumentów czy zasłonić monitor komputera. Za głównym blatem często znajdują się półki i szafy biurowe, do których dostęp i wgląd mają tylko pracownicy obsługi.

Szafy biurowe do przechowywania dokumentów

Niezależnie od tego, czy chcesz umeblować biura pracowników, czy recepcję, a może urządzasz archiwum, konieczne będą szafy biurowe. Poza tradycyjnymi szafami wykonanymi z płyt meblowych do przechowywania bieżących dokumentów konieczne będzie miejsce na poufne dane. Zestawienia, dane osobowe i wszystkie informacje, które chcesz chronić przed postronnymi osobami, muszą trafić do metalowej szafy na dokumenty. Dostęp zabezpieczony zamkiem na klucz lub nawet szyfrem cyfrowym pozwala zabezpieczyć dokumenty także przed nieuczciwymi i ciekawskimi pracownikami własnej firmy.

W ofercie PROFESMEB znajdziesz szafki w wielu różnych kształtach i kolorach. Możesz dobrać wolnostojące szafy lub nadstawki. Większość produktów umożliwia zachowanie poufności, dlatego możesz przechowywać w nich dane osobowe. W razie potrzeby spróbuj wybrać same nadstawki do szafy na dokumenty i ustawić je na powierzchni standardowych mebli biurowych.

Meble do biura - postaw na jakość

Praca biurowa i warunki w takich pomieszczeniach nie należą do trudnych. Brak tu bezpośrednich zagrożeń w postaci środków chemicznych, potencjalnych uszkodzeń mechanicznych czy wysokiej temperatury. Mimo braku bezpośredniego ryzyka warto sięgnąć po meble biurowe odpowiedniej jakości, wykonywane przez sprawdzonych dostawców. Dlaczego?

Wysoka jakość biurka czy szafy na dokumenty oznacza jego dłuższą żywotność. Mebel nie ulegnie uszkodzeniu przy nadmiernym przeciążeniu czy przypadkowym uderzeniu. Dobre meble wytrzymują stale działające na nie obciążenie i nie ulegają odkształceniu. Dzięki temu konieczność wymiany zużytych elementów biurowego wyposażenia odwleka się w czasie. Dobre meble od sprawdzonych producentów, takich jak PROFESMEB, to także estetyczny wygląd przez długie lata.

Polecane produkty:

Biurko Bts3

Regał Rt3

Szafa metalowa biurowa SBM 202 M aktowa RODO

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl